Vidaus tvarkos taisyklės

Atnaujinta: 2024 m. lapkričio 8 d.

1. PASKIRTIS

Šios Aistės Čikotienės neurologijos klinikos (toliau – Klinika) vidaus tvarkos taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja darbuotojų, pacientų ir kitų asmenų, atvykstančių į Kliniką, tarpusavio santykius, nustato jų pagrindines teises ir pareigas.

2. TAIKYMO SRITIS

Su Taisyklėmis privalo susipažinti ir jų laikytis visi Klinikos darbuotojai, pacientai ir kiti asmenys, atvykstantys į Kliniką.

3. PROCEDŪROS

3.1. BENDROSIOS NUOSTATOS

Klinika yra privati asmens sveikatos priežiūros įstaiga, teikianti asmens sveikatos priežiūros paslaugas (toliau – Paslaugos).

Klinikos darbuotojų, pacientų ir kitų asmenų, atvykstančių į Kliniką, tarpusavio santykiai grindžiami savitarpio pagarbos, supratimo ir pagalbos bei pacientų teisių užtikrinimo principais. 

Klinika, vykdydama savo veiklą vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais jai taikomais norminiais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens sveikatos priežiūros įstaigų veiklą bei lokaliniais (vidiniais) teisės aktais (tvarkomis, taisyklėmis, aprašais ir kt.) bei šiomis Taisyklėmis.

Taisyklės skelbiamos Klinikoje, pacientams laisvai prieinamoje vietoje.

3.2. KLINIKOS DARBO LAIKAS

Klinikos darbo laikas:

  • Darbo dienomis: nuo 15.30 val. iki 19.00 val.;
  • Šeštadieniais, sekmadieniais ir Valstybinių švenčių dienomis Klinika nedirba.
  • Šeštadienį ir sekmadienį bei Valstybinių švenčių dienomis Klinikos administracija bei kitos pagalbinės tarnybos nedirba.

3.3. KREIPIMOSI Į KLINIKA TVARKA

Visa informacija apie Klinikoje teikiamas Paslaugas, jų teikimo tvarką, kainas, galimybes jomis pasinaudoti ir dirbančius gydytojus nurodoma Klinikos interneto svetainėje https://www.aistecikotiene.lt/lt. Pacientas dėl informacijos, taip pat, gali kreiptis į Kliniką žodžiu arba raštu.

Pacientas, besikreipiantis į Kliniką, aptarnaujamas tik tada, kai Klinika yra kompetentinga ir turi galimybes suteikti pacientui reikalingas Paslaugas.

Pacientas, kuriam reikalingos Paslaugos, turi iš anksto užsiregistruoti.

Pacientai registruojami:

Pacientui registracijos metu suteikiama informacija apie Klinikos dirbančio gydytojo darbo laiką, teikiamas Paslaugas, kainas ir taip pat nurodomas jo galimas apsilankymo laikas. Pacientas norėdamas gauti Paslaugas, registracijos metu, turi nurodyti savo vardą, kontaktinį telefono numerį ir (ar) elektroninį paštą. Pacientas užregistruojamas tik tuo atveju, jeigu jis sutinka, kad jo nurodytas vardas, kontaktinis telefono numeris ir (ar) elektroninis paštas, pageidaujamos Paslaugos ir sutartas apsilankymo laikas būtų suvesti į elektroninę Klinikos duomenų bazę. Duomenų bazėje esantys asmens duomenys tvarkomi pagal Klinikoje patvirtintą Duomenų apsaugos politiką.

Pacientas privalo kaip įmanoma anksčiau informuoti Kliniką ir atšaukti savo registraciją, jeigu (i) nebegali pasinaudoti Paslaugomis registracijos metu patvirtintu laiku arba (ii) nori atsisakyti užsakytų Paslaugų. Jei registracija atšaukiama likus ne mažiau kaip 24 (dvidešimt keturioms) valandoms iki numatyto Paslaugų teikimo pradžios laiko, sumokėta suma už Paslaugas grąžinama į mokėtojo sąskaitą arba ši suma Paciento prašymu gali būti užskaityta už kitas Paslaugas. Jei pacientas neatšaukė registracijos likus ne mažiau kaip 24 valandoms iki numatyto Paslaugų teikimo pradžios laiko, registracija tampa nebeatšaukiama. Tokiu atveju gautas mokėjimas už Paslaugas negrąžinamas. 

Pacientas, nebegalintis atvykti registracijos metu patvirtintu laiku į Kliniką ar šiuo laiku neatvykęs, turi registruotis iš naujo, jeigu pageidauja gauti Paslaugas kitu laiku.

Kiekvienam pacientui, kuriam Klinikoje teikiamos Paslaugos, pildomas elektroninis ambulatorinio apsilankymo aprašymas.

Atvykęs į Kliniką, pacientas turi pateikti savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pavyzdžiui, pasą, asmens tapatybės kortelę). Užsieniečiai, neturintys paso, asmens tapatybės kortelės gali pateikti kitą, asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Privaloma pateikti dokumentų originalus.

Pacientas, norėdamas gauti Paslaugas, turi susipažinti su šiomis Taisyklėmis ir raštu patvirtinti Klinikos dokumentuose susipažinimą su Taisyklėmis. Taip pat pacientas turi susipažinti, užpildyti ir pasirašyti kitus pateiktus dokumentus (sutikimus, formas ir kt.). Jei dėl amžiaus, sveikatos būklės ar kitų ypatingų ir teisės aktuose numatytų aplinkybių pacientas negali pats asmeniškai pasirašyti reikiamų dokumentų (išreikšti savo valią), juos turi pasirašyti šį asmenį lydintis atstovas.

3.4. KLINIKOJE TEIKIAMŲ MOKAMŲ PASLAUGŲ NOMENKLATŪRA IR ASORTIMENTAS

Klinika teikia Klinikos asmens sveikatos priežiūros licencijoje ir Paslaugų kainynuose nurodytas Paslaugas. Su Klinikos asmens sveikatos priežiūros licencijos kopija galima susipažinti Klinikoje.

Klinikos pacientams teikiamos Paslaugos, jų kainos ir teikimo sąlygos nurodomos Paslaugų kainynuose ir kituose su jais susijusiuose dokumentuose, kurie pateikiami interneto svetainėje https://www.aistecikotiene.lt/lt , papildomai informacija gali būti teikiama Klinikoje. 

Pacientai turi sumokėti už Klinikoje teikiamas Paslaugas registracijos metu. Kiekvienu atveju, pacientas turi patvirtinti, kad sutinka gauti mokamas Paslaugas, priešingu atveju Paslaugos neteikiamos. Už mokamas Paslaugas pacientas susimoka pagal Klinikoje tuo metu galiojančius įkainius.

Už mokamas Paslaugas atsiskaitoma pavedimu arba grynaisiais pinigais. Po apmokėjimo už Paslaugas pacientui išduodami apmokėjimą patvirtinantys dokumentai, o esant pageidavimui - išrašoma sąskaita–faktūra.

3.5. PACIENTO TEISĖS IR PAREIGOS KLINIKOJE

Pacientas turi šiose Taisyklėse bei Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytas teises.

Pacientas savo teisėmis privalo naudotis sąžiningai, nepiktnaudžiauti, gerbti kitų asmenų teises ir teisėtus interesus.

Paciento teisės gali būti ribojamos tiek, kiek tai numato teisės aktai ir šios Taisyklės.

Pacientas privalo laikytis Taisyklėse ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytų pareigų.

Pacientui, kuris pažeidžia savo pareigas, tuo sukeldamas grėsmę savo ir kitų pacientų sveikatai ir gyvybei, arba trukdo jiems gauti kokybiškas Paslaugas, Klinika gali atsisakyti teikti Paslaugas arba Paslaugų teikimas gali būti nutrauktas.

3.5.1. PACIENTO TEISĖS

Teisė į kokybišką sveikatos priežiūrą:

• Pacientas turi teisę į kokybišką sveikatos priežiūrą, ir ši teisė nevaržoma paciento lyties, amžiaus, rasės, pilietybės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų, pažiūrų, seksualinės orientacijos, genetinių savybių, neįgalumo ar kokių nors kitų įstatymais nepagrįstų aplinkybių.

• Kiekviena Paslauga suteikiama laikantis atitinkamų profesinių pareigų ir standartų.

Teisė į pagarbą:

• Klinikos pacientas turi teisę į pagarbų bei mandagų aptarnavimą, į savo garbės ir orumo nežeminančias sąlygas, pagarbų elgesį.

Teisė kreiptis:

• Pacientas turi teisę kreiptis į Klinikos darbuotojus visais su teikiamomis Paslaugomis susijusiais klausimais, taip pat kreiptis į Klinikos administraciją visais iškilusiais ginčytinais klausimais, gauti atsakymus į savo klausimus.

Teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą:

• Klinikos paciento privatus gyvenimas yra neliečiamas.

• Informacija apie paciento gyvenimo faktus gali būti renkama tik su paciento sutikimu ir tuo atveju, jei tai yra būtina Paslaugoms teikti.

• Visa informacija apie paciento buvimą Klinikoje, jo sveikatos būklę, jam taikytas gydymo ir

diagnostikos priemones įrašomi į nustatytos formos ir rūšių paciento medicinos dokumentus ir yra laikoma konfidencialia net ir po paciento mirties, jeigu kitaip nėra numatyta įstatymuose.

• Konfidenciali informacija gali būti suteikiama kitiems asmenims tik turint rašytinį paciento sutikimą, kuriame yra nurodyti tokios informacijos suteikimo pagrindas ir naudojimo tikslai, išskyrus atvejus, kai pacientas medicinos dokumentuose yra pasirašytinai nurodęs, koks konkretus asmuo turi teisę gauti tokią informaciją, taip pat tokios informacijos teikimo mastą ir terminus. Pacientas turi teisę nurodyti asmenis, kuriems konfidenciali informacija negali būti teikiama. Asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems gydant ar slaugant pacientą, atliekantiems paciento sveikatos ekspertizę, be paciento sutikimo konfidenciali informacija gali būti suteikiama tais atvejais ir tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti. Kai pacientas laikomas negalinčiu protingai vertinti savo interesų ir nėra jo sutikimo, konfidenciali informacija gali būti suteikiama paciento atstovui, sutuoktiniui, sugyventiniui (partneriui), tėvams (įtėviams) ar pilnamečiams vaikams tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti. Jeigu nurodytų asmenų nėra arba nėra galimybių su jais susisiekti taip greitai, kaip tai būtina, konfidenciali informacija gali būti teikiama vienam iš šio paciento pilnamečių brolių (seserų) arba vienam iš šio paciento pilnamečių vaikaičių, arba vienam iš šio paciento senelių jų prašymu tiek, kiek būtina paciento interesams apsaugoti.

Teisė rinktis:

• Pacientas turi teisę diskutuoti su Klinikos specialistais dėl Paslaugų ir su jomis sutikti arba nesutikti. Pacientas parašu patvirtina savo sutikimą ar nesutikimą jam pateiktuose dokumentuose.

Teisė į informaciją:

• Pacientas turi būti informuojamas apie Taisykles ir Klinikoje galiojančias tvarkas (procedūras, taisykles ir pan.), kiek tai susiję su jo buvimu Klinikoje.

• Pacientas turi teisę gauti informaciją apie Klinikoje teikiamas Paslaugas, jų kainas ir galimybes jomis pasinaudoti.

• Pacientas turi teisę gauti informaciją apie jam Paslaugas teikiantį sveikatos priežiūros specialistą (vardą, pavardę, pareigas) ir informaciją apie jo profesinę kvalifikaciją.

• Pacientas turi teisę gauti išsamią informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, Klinikoje taikomus ar Klinikos specialistui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo ar tyrimo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo ar tyrimo, taip pat apie padarinius, atsisakius siūlomo gydymo ar tyrimo. Šią informaciją pacientui Klinikos specialistas turi pateikti, atsižvelgdamas į jo amžių ir sveikatos būklę, jam suprantama forma, paaiškindamas specialius medicinos terminus. Ši informacija pacientui gali būti nesuteikta tik tais atvejais, jeigu tai pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei. Sprendimą neteikti pacientui tokios informacijos priima gydantis gydytojas išskyrus atvejus, kai įstatymai nustato kitokią tokio sprendimo priėmimo tvarką. Apie sprendimo neteikti informacijos priėmimą ir jo motyvus pažymima medicinos dokumentuose. Tais atvejais, kai pranešimas būtų prielaida žalai pacientui atsirasti, visa šiame punkte numatyta informacija pateikiama paciento atstovui ir tai prilyginama informacijos pateikimui pacientui.

• Informacija apie paciento, kuris negali būti laikomas gebančiu protingai vertinti savo interesų, sveikatos būklę suteikiama paciento sutuoktiniui, sugyventiniui (partneriui), paciento tėvams (įtėviams) ir paciento pilnamečiams vaikams jų prašymu. Jeigu nurodytų asmenų nėra arba nėra galimybių su jais susisiekti taip greitai, kaip tai būtina, informacija apie paciento, kuris negali būti laikomas gebančiu protingai vertinti savo interesų, sveikatos būklę suteikiama vienam iš šio paciento pilnamečių brolių (seserų) arba vienam iš šio paciento pilnamečių vaikaičių, arba vienam iš šio paciento senelių jų prašymu.

Teisė susipažinti su įrašais savo medicinos dokumentuose ir gauti jų kopijas/nuorašus:

• Pacientas turi teisę susipažinti su savo medicinos dokumentais ir gauti jų nuorašus/kopijas.

Teisė nežinoti:

• Informacija apie paciento sveikatos būklę, ligos diagnozę, Klinikoje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį ir kt. negali būti pacientui pateikiama prieš jo valią. Atsisakymą pacientas turi aiškiai išreikšti raštu ir patvirtinti parašu.

• Informacijos pateikimo pacientui apribojimai netaikomi, kai dėl paciento atsisakymo gauti informaciją gali atsirasti žalingų padarinių pacientui ar kitiems asmenims.

Teisė žinoti Paslaugų įkainius:

• Pacientas turi teisę žinoti visas su jam teikiamomis Paslaugomis susijusias išlaidas.

Teisė skųstis:

• Manydamas, kad yra pažeistos jo, kaip paciento, teisės, pacientas (jo atstovas) turi teisę kreiptis į Kliniką su skundu ir įstatymų nustatyta tvarka gauti atsakymą apie skundo nagrinėjimo rezultatus.

Teisė į žalos atlyginimą:

• Pacientas (taip pat kiti įstatymuose nurodyti asmenys) turi teisę į žalos, padarytos pažeidus jo teises, teikiant Paslaugas, atlyginimą.

Dėl žalos atlyginimo asmuo turi kreiptis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame Turtinės ir neturtinės žalos, atsiradusios dėl paciento sveikatai padarytos žalos, atlyginimo tvarkos apraše nustatyta tvarka į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją, veikiančią prie Sveikatos apsaugos ministerijos.

3.5.2. PACIENTO PAREIGOS

Pacientas privalo rūpintis savo sveikata, sąžiningai naudotis savo teisėmis, jomis nepiktnaudžiauti, bendradarbiauti su Klinikos sveikatos priežiūros specialistais ir darbuotojais.

Pacientas turi laikytis registracijos metu patvirtinto priėmimo laiko. Jei pacientas negali atvykti sutartu laiku, jis turi iš anksto (ne vėliau kaip prieš dvidešimt keturias valandas iki numatomo paslaugos gavimo laiko pradžios) informuoti Kliniką.

Pacientas, neatvykęs registracijos metu patvirtintu laiku į Kliniką ar šiuo laiku nebegalintis atvykti, turi registruotis iš naujo, jeigu pageidauja gauti Paslaugas kitu laiku.

Pacientas turi pagarbiai ir deramai elgtis su Klinikos darbuotojais ir kitais pacientais. Pacientui draudžiama triukšmauti ar kitaip trukdyti Klinikos darbui.

Pacientas, norėdamas gauti Paslaugas, privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Pacientui atsisakius pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, Paslaugos nėra teikiamos.

Pacientas privalo užpildyti, pasirašytinai susipažinti su jam pateiktais medicinos dokumentais (formomis, sutikimais ir pan.). Pacientui, atsisakiusiam užpildyti, pasirašyti dokumentus, Paslaugos nėra teikiamos.

Pacientas, gavęs informaciją apie jam skiriamas Paslaugas, savo sutikimą ar atsisakymą dėl šių Paslaugų suteikimo turi patvirtinti raštu. Atsisakiusiam patvirtinti, Paslaugos nėra teikiamos.

Pacientas, norėdamas gauti informaciją apie jam suteiktas Paslaugas, jų rezultatus, taip pat kitą Klinikos turimą informaciją apie Pacientą, turi pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

Pacientas turi rūpestingai elgtis su jam perduotu Klinikos turtu. Draudžiama niokoti, gadinti ar išsinešti iš Klinikos jos turtą ar kitokias materialines vertybes.

Pacientas privalo suteikti Klinikos specialistams išsamią, tikrovę atitinkančią informaciją apie savo sveikatą, persirgtas ligas, atliktas operacijas, vartotus ir vartojamus vaistus, alergines reakcijas, genetinį paveldimumą ir kitus pacientui žinomus duomenis, reikalingus tinkamai suteikti sveikatos priežiūros paslaugas, kurių prašoma nurodyti.

Klinikoje, be Klinikos išankstinio sutikimo, draudžiama filmuoti, fotografuoti ir/ar daryti garso įrašus. Pažeidus šį reikalavimą, Paslaugų teikimas gali būti nepradėtas, o pradėtų Paslaugų teikimas gali būti nedelsiant nutrauktas. Klinika turi teisę pareikalauti asmenį, kuris nesilaiko minėto draudimo, o šis asmuo pareigą nedelsiant palikti Kliniką, sunaikinti visą užfiksuotą medžiagą, o jei ji buvo išplatinta ar paviešinta– užtikrinti, kad prieiga prie šios medžiagos būtų panaikinta, o visa išplatinta medžiaga sunaikinta.

Pacientas turi laiku sumokėti už suteiktas mokamas Paslaugas pagal galiojančius įkainius.

Pacientas turi laikytis asmens higienos reikalavimų.

Pacientas turi vykdyti Klinikos darbuotojų nurodymus.

Pacientas privalo vykdyti Klinikos specialistų paskyrimus ir rekomendacijas arba nustatyta tvarka atsisakyti paskirtų Paslaugų.

Už savo veiksmais Klinikai ar jos darbuotojams padarytą žalą pacientas atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

Pacientas atvykęs Paslaugų turi būti blaivus, taip pat neapsvaigęs nuo narkotinių ar psichotropinių medžiagų. Klinika turi teisę atsisakyti teikti Paslaugas neblaiviems ar galimai neblaiviems pacientams, taip pat pacientams, kurie galimai apsvaigę nuo narkotikų ar psichotropinių medžiagų. Pacientui draudžiama Klinikoje rūkyti, vartoti alkoholinius gėrimus, narkotines ir/ar psichotropines medžiagas.

Pacientui, kuris pažeidžia savo pareigas, tuo sukeldamas grėsmę savo ir kitų pacientų sveikatai ir gyvybei, arba trukdo jiems gauti kokybiškas Paslaugas, Paslaugų teikimas gali būti nutrauktas.

3.6. GINČŲ BEI KONFLIKTŲ TARP KLINIKOS IR PACIENTO SPRENDIMO TVARKA

Pacientui užtikrinama galimybė raštu arba žodžiu išreikšti savo nuomonę apie teikiamų (suteiktų) Paslaugų kokybę, personalo kompetenciją, Klinikos veiklos organizavimą ir kt.

Jei pacientas mano, kad yra pažeistos jo teisės, arba jo netenkina teikiamų Paslaugų kokybė, jis gali kreiptis į Kliniką. Klinika visada siekia išspręsti konfliktą su pacientu abipusio susitarimo būdu.

Pacientas, manydamas, kad Klinikoje pažeidžiamos jo teisės, turi teisę pateikti skundą:

• Skundą pateikti gali pacientas arba jo atstovas. Nagrinėjami tie skundai, kurie yra paciento pasirašyti, nurodytas jo vardas ir pavardė, faktinė gyvenamoji vieta ir duomenys ryšiui palaikyti, išdėstyta skundo esmė. Jeigu skundą pateikia paciento atstovas, nurodomas atstovo vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta, atstovavimą liudijantis dokumentas ir pacientas, kurio vardu jiskreipiasi. Neįskaitomi, šioje dalyje nurodytų reikalavimų neatitinkantys skundai nenagrinėjami ir grąžinami pacientui nurodant grąžinimo priežastis.

• Pacientas skunde privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Kai toks skundas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar pacientui atstovaujančio advokato patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Paciento atstovas, kreipdamasis dėl tokios informacijos, pateikia tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą.

• Klinika, gavusi paciento skundą, privalo jį išnagrinėti ir pacientui raštu pranešti (išsiųsti arba perduoti, jei pacientas atvyksta į Kliniką) nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų.

• Pacientas (jo atstovas) nepatenkintas savo skundo nagrinėjimo rezultatais, gali kreiptis į pacientų skundus nagrinėjančias valstybės institucijas ar teismą įstatymų nustatyta tvarka.

Į bet kokius kitus rašytinius prašymus Klinika atsako ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymų gavimo, tačiau į šį terminą neįskaitomi teisės aktuose numatytas skundų trūkumų

šalinimo laikas (kai jis nustatomas).

Pacientas su skundu dėl jo pažeistų teisių, susijusių su Paslaugų prieinamumu ir kokybe, gynimo turi teisę kreiptis į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą prie Sveikatos apsaugos ministerijos, dėl jo pažeistų teisių, susijusių su privalomojo sveikatos draudimo klausimais, gynimo – į Valstybinę ligonių kasą prie Sveikatos apsaugos ministerijos, dėl jo pažeistų teisių, susijusių su Paslaugų atitiktimi bioetikos reikalavimams, gynimo – į Lietuvos bioetikos komitetą. Į šioje dalyje nurodytas institucijas Pacientas turi teisę kreiptis, tik jeigu nesutinka su Klinikos priimtu sprendimu išnagrinėjus jo skundą, arba jeigu jo skundas neišnagrinėjamas per nustatytą terminą, taip pat kitais teisės aktų nustatytais atvejais. Šioje dalyje nurodytais atvejais Pacientas turi teisę kreiptis ir tiesiai į teismą, taip pat skųsti teismui šioje dalyje nurodytų institucijų veiksmus ar neveikimą nagrinėjant jo skundą.

Dėl žalos atlyginimo Pacientas turi kreiptis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame Turtinės ir neturtinės žalos, atsiradusios dėl paciento sveikatai padarytos žalos, atlyginimo tvarkos apraše nustatyta tvarka į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją, veikiančią prie Sveikatos apsaugos ministerijos.

3.7. SUSIPAŽINIMO SU ĮRAŠAIS MEDICINOSE DOKUMENTUOSE, JŲ KOPIJŲ/NUORAŠŲ DARYMO IR IŠDAVIMO TVARKA

Pacientai ar jų atstovai, pageidaujantys susipažinti su įrašais medicinos dokumentuose ir/ar gauti medicinos dokumentų kopijas/nuorašus, įskaitant diagnozės ir gydymo aprašymus, turi pateikti prašymą (žodžiu arba raštu), kuriame turi nurodyti:

• prašymą teikiančio asmens vardą, pavardę, gyvenamosios vietos adresą, telefono numerį ir/arba elektroninio pašto adresą;

• norimos gauti informacijos pobūdį, apimtį ir jos panaudojimo tikslą.

Paciento atstovai, kartu su prašymu, taip pat turi pateikti šiuos dokumentus:

• paciento atstovas – atstovavimą patvirtinantį dokumentą (įgaliojimą ir įgalioto asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją);

• globėjas ar rūpintojas – jo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją ir teismo sprendimo dėl globos ar rūpybos nustatymo kopiją.

Prašymo ir dokumentų teikimo tvarka:

• kai prašymas Klinikai teikiamas tiesiogiai, prašymą teikiantis asmuo privalo prašymą priimančiam darbuotojui parodyti savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

• kai prašymas siunčiamas paštu ar per kurjerį, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento ir kitų aukščiau nurodytų atstovų dokumentų kopijos ir išrašai turi būti patvirtinti notaro, konsulinio pareigūno arba seniūno, arba, jei prašymą teikiančiam asmeniui atstovauja advokatas, – advokato;

• kai prašymas teikiamas elektroninių ryšių priemonėmis, asmens tapatybės dokumento pateikti nereikia, o prašymas ir prie jo pridedami dokumentai turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba pateikti elektroninių ryšių priemonėmis, užtikrinančiomis galimybę nustatyti prašymą teikiančio asmens tapatybę ir teksto vientisumą ir nepakeičiamumą.

Paciento pageidavimu, pateikus asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, jam gali būti pateikta peržiūrėti asmens sveikatos istorija ar kiti paciento medicinos dokumentai, išskyrus atvejus, kai tai iš esmės gali pakenkti paciento sveikatai ar sukelti pavojų jo gyvybei. Susipažinimas su asmens sveikatos istorija ar kitais paciento medicinos dokumentais vykdomas Klinikoje, kurioje pacientas lankosi ar lankėsi paskutinį kartą, kurioje saugomi popieriniai medicininiai dokumentai ir pan.

Sveikatos priežiūros specialistas pagal savo kompetenciją privalo paaiškinti pacientui įrašų jo medicinos dokumentuose prasmę.

Jeigu paciento reikalavimas yra pagrįstas, netikslius, neišsamius, dviprasmiškus duomenis arba duomenis, nesusijusius su diagnoze ar gydymu, Klinika per 15 darbo dienų turi ištaisyti, papildyti, užbaigti, panaikinti ir (ar) pakeisti.

Pateikus aukščiau nurodytą prašymą ir būtinus dokumentus, asmens duomenų tvarkymą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, Klinika privalo padaryti ir išduoti paciento medicinos dokumentų kopijas, taip pat išduoti diagnozės ir gydymo aprašymus. Ši paciento teisė gali būti ribojama tik Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

Išrašą iš medicinos dokumentų lietuvių kalba išduoda pacientui Paslaugas suteikęs gydytojas. Išrašas išduodamas tik esant paciento prašymui ir pateikus paciento asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (kaip nurodyta šio skyriaus pradžioje). Išrašai iš medicinos dokumentų rengiami paciento lėšomis pagal Klinikoje galiojančius įkainius. Jei dėl medicininių dokumentų kopijų, diagnozės ir gydymo aprašymų kreipiamasi pirmą kartą, jie išduodami sveikatos priežiūros įstaigos lėšomis. Išrašai ir medicinos dokumentų kopijos parengiami ne vėliau kaip per 1 darbo dieną ir pateikiami pacientui vienu iš šių būdų:

• e-sveikata portale;

• elektroniniu paštu (dokumentas siunčiamas užšifruotas);

• siunčiant registruota pašto siunta;

• Klinikoje.

Išimtiniais atvejais, kai paciento ar jo atstovo prašymo nėra galimybės įgyvendinti per 1 darbo dieną, pacientas ar jo atstovas apie tai yra nedelsiant informuojami ir nurodoma planuojama prašymo įgyvendinimo data.

Išrašai iš medicinos dokumentų, medicinos dokumentų kopijos atiduodamos tik pačiam pacientui pateikus asmens tapatybės dokumentą arba paciento įgaliotam atstovui, pateikus šio skyriaus pradžioje nurodytus dokumentus.

Klinika pagal paciento ar jo atstovo prašymą ir jo lėšomis gali paprasta registruota siunta persiųsti užsakytus išrašus iš medicinos dokumentų, medicinos dokumentų kopijas:

• Siunta siunčiama paciento prašyme nurodytu adresu.

• Siunta, priklausomai nuo pašto (ar pasiuntinių) paslaugų teikėjo taikomos politikos gali būti įteikiama bet kuriam paciento nurodytu siuntimo adresu esančiam asmeniui.

• Klinika, vykdydama paciento prašymą, turi teisę vienašališkai parinkti bet kurį pašto (ar pasiuntinių) paslaugų tiekėją. Klinika tiesiogiai neįtakoja pašto siuntos pristatymo trukmės bei šių paslaugų kokybės, todėl visas pretenzijas dėl siuntimo trukmės ar šių paslaugų kokybės pacientas turi reikšti pašto (ar pasiuntinių) paslaugų tiekėjui.

• Siuntimas vykdomas paciento ar jo atstovo lėšomis.

Paciento neįgaliotiems asmenims išrašai iš medicinos dokumentų, medicinos dokumentų kopijos neteikiami, išskyrus įstatymuose numatytas išimtis.

3.8. INFORMACIJOS PACIENTUI IR JO ARTIMIESIEMS APIE JO SVEIKATOS BŪKLĘ TEIKIMO TVARKA

Informaciją apie sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo duomenis, pacientui suteikia jį gydantis gydytojas. Informuodamas apie gydymą, gydytojas paaiškina apie gydymo eigą, galimus gydymo rezultatus, galimus alternatyvius gydymo metodus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat apie padarinius, atsisakius siūlomo gydymo. Šią informacija pacientui gydytojas turi pateikti, atsižvelgdamas į jo amžių ir sveikatos būklę, jam suprantama forma paaiškindamas specialius medicinos terminus. 

Informacija apie sveikatos būklę neteikiama pacientui tik tais atvejais, kai pacientas pats nesutinka gauti informacijos (reikalingas paciento valios pareiškimas) ir tada, kai pranešimas būtų aiški prielaida rimtai žalai pacientui atsirasti (pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų paciento gyvybei). Tokiais atvejais visa šiame straipsnyje numatyta informacija pateikiama paciento atstovui ir tai prilyginama informacijos suteikimu pacientui.

Sveikatos priežiūros specialistas pagal savo kompetenciją privalo paaiškinti pacientui įrašų jo medicinos dokumentuose prasmę.

Informacija apie paciento lankymąsi Klinikoje, jo sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo ar gydymo duomenis ir kt. neteikiama telefonu. Informacija elektroniniu paštu teikiama išimtinais atvejais ir vadovaujantis Klinikoje atskirai nustatyta tvarka (pacientas iš anksto turi būti nurodęs el. pašto dėžutę, į kurią gali būti siunčiama informacija, informacija siunčiama užkoduota). Paciento elektroniniu paštu atsiųsti dokumentai, kurie pasirašyti elektroniniu parašu, prilyginami įprastiems rašytiniams dokumentams ir nagrinėjami bendra tvarka.

Informacija apie paciento, kuris negali būti laikomas gebančiu protingai vertinti savo interesų, sveikatos būklę suteikiama paciento sutuoktiniui, sugyventiniui (partneriui), paciento tėvams (įtėviams) ir paciento pilnamečiams vaikams jų prašymu.

Informacija apie paciento lankymąsi Klinikoje, jo sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo ar gydymo duomenis ir kt. neteikiama paciento neįgaliotiems asmenims, išskyrus įstatymuose numatytas išimtis.

3.9. INFORMACIJA APIE PACIENTĄ VALSTYBĖS INSTITUCIJOMS IR KITOMS ĮSTAIGOMS TEIKIMO TVARKA

Visa informacija apie pacientą yra konfidenciali ir gali būti teikiama tik gavus raštišką paciento sutikimą, išskyrus atvejus, kai informacija teikiama tarnybiniais tikslais: asmens sveikatos priežiūros įstaigoms, kuriose yra ar buvo gydomas, slaugomas pacientas, atliekama jo sveikatos ekspertizė ar pacientas užsiregistruoja sveikatos priežiūros paslaugoms gauti, institucijoms, kontroliuojančioms asmens sveikatos priežiūros paslaugas, teismui, prokuratūrai bei kitoms institucijoms, kurioms tokią teisę suteikia Lietuvos Respublikos įstatymai.

Institucijoms informacija apie pacientą teikiama Informacijos apie pacientą valstybės institucijoms ir kitoms įstaigoms teikimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2001 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 65 „Dėl Informacijos apie pacientą valstybės institucijoms ir kitoms įstaigoms teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir Asmens sveikatos paslapties kriterijų nustatymo“,  nustatyta tvarka.

3.10. PACIENTO APSILANKYMO TVARKA

Klinikoje pacientai ir kiti asmenys, atvykstantys į Kliniką, privalo viršutinius lauko drabužius (paltai, striukės ir pan.) nusivilkti ir juos palikti (pakabinti) Klinikos administratoriaus nurodytoje vietoje. Drabužiuose nerekomenduojama palikti jokių dokumentų, raktų ar kitokių vertybių (mobiliųjų telefonų, pinigų, papuošalų, mokėjimo kortelių ir pan.). Klinika paliktų drabužių ir juose esančių daiktų nesaugo, už juos neatsako.

Atvykęs į Kliniką, pacientas turi pateikti jo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, užpildyti ir pasirašyti visus pateiktus dokumentus, kuriuos nurodo Klinikos personalas.

Atvykusį pacientą Klinika priima registracijoje numatytu laiku. Jei Klinika negali priimti paciento tiksliai numatytu laiku ir pacientui tenka palaukti, pacientas informuojamas apie galimą laukimo trukmę, jam pasiūloma palaukti laukiamajame. Pacientui nesutikus laukti, susitariama dėl kito apsilankymo laiko, atsižvelgiant į paciento pageidavimus ir Klinikos darbo valandas.

Klinika gali atsisakyti priimti daugiau kaip 15 minučių pavėlavusį pacientą, jei toks vėlavimas gali sutrikdyti kitų pacientų priėmimą.

Jei pacientui reikalingos Paslaugos (jų teikimo epizodas) negali būti užbaigtas per vieną apsilankymo vizitą, siekiant užtikrinti teikiamų Paslaugų tęstinumą kitas apsilankymas Klinikoje gali būti iš karto suderintas su Klinika (atliekama paciento būsimo apsilankymo registracija).

Dėl Klinikos specialisto užimtumo, ligos ar kitų nenumatytų aplinkybių paskirta paciento registracija ir/ar numatytas Paslaugų teikimas gali būti atšaukiamas arba perkeliamas kitai dienai, prieš tai su pacientu telefonu suderinus kito vizito laiką.

3.11. ASMENS DUOMENŲ TVARKYMAS

Klinika, teikdama Paslaugas, tvarko pacientų asmeninę informaciją (pavyzdžiui, vardą, pavardę, telefono numerį, gimimo datą, elektroninio pašto adresą, asmens kodą, gyvenamosios vietos adresą, sveikatos duomenis ir kt.).

Detalesnė informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama Pranešime apie tvarkomus asmens duomenis (https://www.aistecikotiene.lt/lt/nuostatos-ir-salygos).

3.12. DARBŲ SAUGĄ REGLAMENTUOJANČIŲ ĮSTATYMŲ, KITŲ TEISĖS AKTŲ IR NORMINIŲ DOKUMENTŲ NUOSTATOS

Už saugaus darbo Klinikoje užtikrinimą atsako Klikos vadovas.

Už darbų saugos normatyvinių dokumentų laikymąsi atsakingi Klinikos darbuotojai.

Darbo vietoje laikomasi darbų saugos, priešgaisrinės ir elektros saugos reikalavimų, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymu bei kitų teisės aktų, susijusių su darbų sauga, nuostatomis, Klinikoje galiojančiomis tvarkomis, taisyklėmis, nuostatais ir kt.

Klinikos patalpose rūkyti draudžiama.

Klinikoje draudžiama būti neblaiviems ar apsvaigusiems nuo alkoholio, narkotinių ar toksinių

medžiagų.

Klinikos darbuotojai, turintys tiesioginį kontaktą su pacientais, privalo dirbti vilkėdami švarią ir

tvarkingą medicininę aprangą.

3.13. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

Taisyklės skelbiamos (prieinamos) matomoje vietoje Klinikoje, o jų elektroninė versija skelbiama Klinikos tinklapyje https://www.aistecikotiene.lt/lt/nuostatos-ir-salygos.

Esant poreikiui, Taisyklės gali būti tikslinamos, papildomos ir keičiamos.